Joomla gallery extension by joomlashine.com
SprudnoPromo
rzecznik18.jpg
festr8.jpg
rz5m.jpg
rz13m.jpg
rz9m.jpg
niwniok5 2.jpg
dz. ed.12.jpg
rzecznik25.jpg
czyta5.jpg
Kontakt
ul. Szkolna 9
44-160 Rudno
Telefon: 32 230 34 60
Email: sprudno@gmail.com
Bardzo prosimy rodziców/ opiekunów prawnych o dokładne zapoznanie się z poniższą Polityką obowiązującą w Naszej szkole.
Wszelkie wątpliwości/ uwagi/ pomysły zmian informacji zawartych w poniższym dokumencie prosimy zgłaszać u Szkolnego koordynatora projektu " Chronimy Dzieci" pani B. Łakomskiej.
Serdecznie dziękujemy !
Szkoła winna być kuźnicą, gdzie wykuwają się najświętsze hasła [...] – ona najgłośniej wołać winna o prawa człowieka, piętnować najśmielej i najbezwzględniej to, co jest w nim[życiu]zabagnionego.
Janusz Korczak
"Szkoła współczesna", 1905
Polityka Ochrony Dzieci przed krzywdzeniem
Preambuła
Polityka Ochrony Dzieci przed Krzywdzeniem jest wewnętrznym dokumentem placówki, który zawiera szczegółowe regulacje w zakresie ochrony dziecka, pomaga w rozpoznawaniu i reagowaniu na sytuacje budzące niepokój oraz ustanawia procedury postępowania w przypadku interwencji.
Główną zasadą obowiązującą wszystkich pracowników, stażystów, wolontariuszy oraz praktykantów Szkoły Podstawowej w Rudnie jest podejmowanie działań mających na celu dobro dziecka, ochronę jego godności i poszanowanie jego praw. Pracownicy szkoły dążą do wszechstronnego rozwoju dziecka. Niedopuszczalne jest stosowanie przez pracowników wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie.
Każdy pracownik Szkoły dba o prawidłowy rozwój dziecka i przestrzega wewnątrzszkolnych procedur działania zgodnie z obowiązującym prawem.
Rozdział I
Objaśnienie terminów
§ 1
5. 1.
Przez krzywdzenie dziecka należy rozumieć „każde działanie bądź jego zaniechanie ze strony rodzica lub opiekuna prowadzące do śmierci, poważnego uszkodzenia ciała lub krzywdy emocjonalnej, wykorzystania seksualnego, a także każde działanie lub jego zaniechanie powodujące ryzyko doznania przez dziecko poważnej krzywdy”
5.2.
Przez przemoc fizyczną wobec dziecka rozumie się „Przemoc fizyczna wobec dziecka to celowe użycie siły fizycznej wobec dziecka, które powoduje lub z dużym prawdopodobieństwem może spowodować uszczerbek na zdrowiu dziecka, zagrażać jego życiu, rozwojowi i godności. Działania te mogą obejmować: uderzanie, bicie, kopanie, potrząsanie, gryzienie, duszenie, parzenie, przypalanie, trucie.”
5.3.
Wykorzystywanie seksualne dzieci to „aktywności, których celem jest stymulacja seksualna (nie dotyczy to kontaktu z genitaliami dziecka w sytuacjach związanych ze sprawowaniem opieki nad nim). Zachowania te dzielą się na: zachowania z kontaktem fizycznym (penetracja i kontakt bez penetracji) i zachowania bez kontaktu fizycznego (ekshibicjonizm, voyeuryzm), włączanie dziecka w oglądanie lub produkcję materiałów pornograficznych, składanie dziecku propozycji o charakterze seksualnym, werbalne molestowanie dziecka”
5.4.
Przemoc emocjonalna/ psychiczna- Mamy tu do czynienia z takim wzorcem zachowania rodziców lub opiekunów, który poważnie
zakłóca poznawczy, emocjonalny, psychiczny lub społeczny rozwój dziecka i wywołujący u niego
poczucie, że jest nic nie warte, złe, niekochane, niechciane, zagrożone.
Bardzo trudno jest udokumentować zjawisko krzywdzenia emocjonalnego, gdyż wymaga to
analizy pewnych sytuacji rodzinnych, konieczna jest diagnoza socjologiczno- psychologiczna
oraz diagnoza osobowościowa poszczególnych członków rodziny.
Emocjonalne krzywdzenie nie wiąże się z bezpośrednim kontaktem cielesnym i może przybierać
różne formy :
· ignorowania
· odtrącania
· izolowania ( konsekwentne uniemożliwianie dziecku normalnych interakcji społecznych
z rówieśnikami, członkami rodziny, innymi dorosłymi. Może tu również chodzić o ograniczenie
dziecku swobody przemieszczania się )
· wykorzystywania lub demoralizowania ( zmuszanie do niewłaściwych lub niezgodnych
z prawem zachowań, uczenie i popieranie ich )
· słownej agresji ( obrażanie, zawstydzanie, ośmieszanie, niedocenianie )
· terroryzowania ( tworzenie klimatu strachu, wprowadzanie sztywnych lub nierealnych
oczekiwań z groźbą kary za ich niespełnienie).
Równie krzywdzące dla dziecka jest bycie świadkiem wulgarności i oglądanie przemocy między
dorosłymi członkami rodziny.
Istotą krzywdzenia emocjonalnego jest uporczywość, powtarzalność zachowań, które "niszczą
dziecko.
5.5
Zaniedbywanie dziecka- to nie zapewnienie dziecku odpowiednich warunków w sferze zdrowia, edukacji, rozwoju emocjonalnego, odżywiania, schronienia i bezpiecznych warunków życia, w ramach racjonalnych i dostępnych rodzicom lub opiekunom środków, co może skutkować wysokim prawdopodobieństwem spowodowania szkody dla zdrowia dziecka, jego rozwoju fizycznego, psychicznego, duchowego, moralnego lub społecznego.
Rozdział II
Regulacje prawne
§ 2
związane z ochroną dzieci przed krzywdzeniem oraz interweniowaniu w przypadkach podejrzenia przemocy wobec dzieci. Dokumentem regulującym podejmowanie interwencji przez pracowników oświaty jest rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 września 2011r., w sprawie procedury ,, Niebieskiej Karty" stosowanej w przypadku uzasadnionego podejrzenia przemocy w rodzinie. Obowiązek zawiadomienia Policji lub prokuratury o przestępstwie z użyciem przemocy w rodzinie nakłada na pracowników oświatowych również art. 12 Ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie;
1. Kodeks postępowania Cywilnego (Ustawa z dnia 17 listopada 1964r.; Dz. U. 2014. 101)
2. Konstytucja RP (Konstytucja RP Art. 40. Nikt nie może być poddany torturom ani okrutnemu, nieludzkiemu lub poniżającemu traktowaniu i karaniu. Zakazuje się stosowania kar cielesnych.)
3. Ustawa o ochronie danych osobowych (Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.)
4. Kodeks postępowania karnego art. 304, Kodeks karny art.162.
5. Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie z dnia 29 lipca 2005 roku Art.42.
6. Karta nauczyciela (Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku. Karta Nauczyciela, pkt. 1 Art.6.)
7. Ustawa o systemie oświaty (Ustawa o Systemie Oświaty z dnia 7 września 1991 r. )
8. Ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich (Ustawa z dnia 26 października 1882 roku o postępowaniu w sprawach nieletnich.)
9. Konwencja o Prawach Dziecka przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych dnia 20 listopada 1989 r. [Dz. U. z 1991 r. Nr 120, poz. 526].
10. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 września 2011 roku w sprawie procedury „Niebieskie Karty”.
11. Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy. Art. 96. Osobom wykonującym władzę rodzicielską oraz sprawującym opiekę lub pieczę nad małoletnim zakazuje się stosowania kar cielesnych.
Rozdział III
Główne zasady obowiązujące w zakresie kontaktów pracowników z dziećmi/ rodzicami
§ 3
1. Wszyscy pracownicy SP w Rudnie są zobowiązani do odnoszenia się do dziecka z poszanowaniem jego praw, wydając mu jasne i konkretne polecenia.
2. Podczas przerw, nauczyciele dyżurujący dbają o koleżeńskie zachowanie uczniów wobec siebie, dbają o brak wulgaryzmów. Starają się aby był to dla uczniów czas odpoczynku, wyciszenia i spokojnej rozmowy. W sytuacjach konfliktowych starają się wyjaśnić i załagodzić zaistniałą sytuację.
3. W czasie wyjazdów, spacerów i wycieczek Pracownicy szkoły nie dopuszczają do jakiegokolwiek kontaktu z osobami obcymi. W razie zaistniałych sytuacji, interweniują lub zgłaszają podejrzane osoby na policję.
4. Wszelkie złe i niedopuszczalne zachowania są konsultowane z wychowawcą klasy a następnie z dyrekcją.
5. W szkole obowiązuje uczniów Punktowy System Zachowania obowiązujący wszystkich uczniów. Ma on na celu wzmocnienie zachowań pozytywnych i eliminację negatywnych oraz wzmocnienie samooceny i relację funkcjonowania grupy.
6. Rodzice uczniów klas młodszych są zobowiązani do odbioru dziecka po lekcjach, imprezach szkolnych, wycieczkach ( w indywidualnych przypadka uzasadniony jest samodzielny powrót dziecka do domu).
7. Relacje pracownik placówki- dziecko jest ściśle określone.
7.1.Kontakt fizyczny z dzieckiem. Pracownik placówki nie stosuje wobec dzieci przemocy. Niedozwolone jest bicie, szarpanie, oraz wszelkie formy przemocy fizycznej ( uderzanie, bicie, kopanie, potrząsanie, gryzienie, duszenie, parzenie, przypalanie, trucie ale i również niszczenie z premedytacją rzeczy należących do ofiary), używanie wobec dziecka siły fizycznej, które powoduje lub z dużym prawdopodobieństwem może spowodować uszczerbek na zdrowiu, zagrażać życiu, rozwojowi i godności dziecka. Zabroniona jest przemoc fizyczna bierna przejawiająca się w postaci różnego rodzaju zakazów, np.: mówienia w określonym czasie, chodzenia, załatwiania potrzeb fizjologicznych itp. Pracownik jest zobowiązany do unikania wszelkich sytuacji i kontaktów o podtekście erotycznym. W sytuacji agresji uczniów nauczyciel może rozdzielić uczniów, uniemożliwiając eskalację agresywnego zachowania.
Dozwolone jest przytulanie, głaskanie oraz wszelkie zabawy z dotykiem w przypadku dzieci klas młodszych i po ich akceptacji.
7.2. Komunikacja werbalna z dzieckiem. Niedozwolone jest wyśmiewanie, wyzywanie, naznaczanie, obrażanie, przeklinanie oraz wymyślanie przezwisk wobec dziecka (również w obecności rodziców, nauczycieli i innych dzieci). Mówimy bez podnoszenia głosu ( wyjątkiem jest sytuacja mogąca zagrażać bezpieczeństwu dziecka), w sposób życzliwy, zrozumiały, wspomagając się gestami. Staramy dostosowywać sposób komunikacji do możliwości intelektualnych dzieci. Nauczyciel zwraca się do dziecka podmiotowo, z szacunkiem, po imieniu. Bierze pod uwagę znane mu, drażliwe dla dziecka tematy, zachowuje tajemnicę dotycząca problemów zdrowotnych, rodzinnych, emocjonalnych dziecka.
7.3.Równe traktowanie. Należy taką samą troską i uwagą obdarzać wszystkie dzieci. Niedozwolone jest ignorowanie potrzeb dzieci i skupianie uwagi tylko na wybranych, brak reagowania lub godzenie się na hierarchię grupową. Należy pilnować aby starsze dzieci nie wykorzystywały młodszych i słabszych. Należy przydzielać zadania i obowiązki adekwatnie do możliwości i wieku dzieci. W nieuzasadnionych sytuacjach nie należy zwalniać z obowiązku z wykonywania powierzonych zadań. Nie należy dawać przywilejów tylko wybranym dzieciom a inne w ten sposób pozbawiać.
7.4.Kontakty bezpośrednie i online z dzieckiem poza placówką. Tutaj zasady są jasno określone. Nauczyciele nie posiadają kontaktu online z nauczycielem oraz kontaktują się z dziećmi w sposób bezpośredni na terenie placówki edukacyjnej. Wyjątkiem są sytuacje w których uzasadniony jest taki kontakt ( decyduje o tym dyrektor placówki).
7.5. Transport, przemieszczanie się i warunki noclegowe. Dzieciom w trakcie wycieczek szkolnych jest zapewniony transport z placówki do wyznaczonego miejsca pod opieką nauczycieli. Nauczyciele są odpowiedzialni za zamówiony transport (autokar, bus itp.). W razie podejrzenia że środek transportu jest wadliwy wzywana jest policja która skontroluje pojazd przed podróżą. Nauczyciel poucza uczniów o zachowaniu się podczas wycieczki, o obowiązujących zasadach bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Przed każdą wycieczką/ wyjściem poza miejscowość w której znajduje się placówka spisywana jest karta wycieczki podpisana przez dyrektora oraz zbierane są zgody rodziców. Nauczyciel uczestniczący w wycieczce ( Kierownik wycieczki) posiada przy sobie komplet dokumentów tj. zgody rodziców, oraz numery telefonów przynajmniej do jednego z rodziców.
7.6. Dyscyplinowanie dziecka. W szkole znajduje się kodeks zachowań jakie dzieci powinny znać i przestrzegać aby zachować bezpieczeństwo ( jest on ogólnodostępny dla pracowników/uczniów oraz rodziców). Nauczyciel jest zobowiązany do zwrócenia uwagi ( bez krzyczenia) jeżeli dziecko zachowuje się w sposób niedopuszczalny lub niebezpieczny w stosunku do rówieśników. Dodatkowo nauczyciel może dziecko "ukarać" dając mu punkty ujemne z zachowania.
Rozdział IV
Rozpoznawanie i reagowanie na czynniki ryzyka krzywdzenia dzieci
§ 4
1. Wszyscy Pracownicy szkoły posiadają wiedzę i w ramach wykonywanych obowiązków zwracają uwagę na czynniki ryzyka krzywdzenia dzieci.
2. W przypadku zidentyfikowania czynników ryzyka, pracownicy szkoły podejmują rozmowę z rodzicami, przekazując informacje na temat dostępnej oferty wsparcia i motywując ich do szukania dla siebie pomocy.
3. Pracownicy monitorują sytuację i dobrostan dziecka ( jest taka możliwość ze względu na małą liczbę uczniów i dobrze znając się społeczność) poprzez anonimowe ankiety o ich poczucie bezpieczeństwa. Wychowawcy klas obserwują szczególnie sytuację uczniów z domów wielodzietnych. Dopytują starsze rodzeństwo, sąsiadów oraz bezpośrednio rodziców. Reagują gdy zauważą większe zaniedbania, często powtarzające się, jeżeli dzieci chodzą głodne, w brudnych ubraniach, bez zadań domowych, często nieprzygotowane do zajęć.
Rozdział V
Procedury interwencji w przypadku krzywdzenia dziecka przez:
- pracownika placówki
-rówieśnika/ starszego kolegę lub inne dziecko
-osobę ze środowiska rodzinnego
§ 5
W przypadku uzyskania przez pracownika Szkoły informacji, że dziecko jest krzywdzone, pracownik ma obowiązek dowiedzieć się czy nastąpiło uszkodzenie ciała dziecka i jest potrzebna pomoc lekarska, wtedy powinien bezzwłocznie wezwać pogotowie lub sytuację skonsultować ze szkolną higienistką (jeżeli jest w szkole obecna). W powyższym przypadku oraz w każdym innym w następnej kolejności powinien sporządzić notatkę służbową oraz ją przekazać i poinformować dyrektora szkoły.
§ 6
-z dzieckiem i jego rodzicami/opiekunami informując ich o zaistniałej sytuacji oraz ustalając plan pomocy dziecku ( patrz pkt. 3)
a. podjęcia przez instytucję działań w celu zapewnienia dziecku bezpieczeństwa, w tym zgłoszenie podejrzenia krzywdzenia do odpowiedniej instytucji;
b. wsparcia, jakie instytucja zaoferuje dziecku;
c. skierowania dziecka do specjalistycznej placówki pomocy dziecku, jeśli istnieje taka potrzeba.
d. monitoring sytuacji
e. czy zaplanowane działania przyniosły efekt ? Jeżeli tak to należy zakończyć działania i tylko monitorować sytuację; Jeżeli nie to należy podjąć w stosunku do osoby krzywdzącej dziecko działania wynikające z Karty Nauczyciela lub kodeksu pracy.
§ 7
- wobec dziecka jest stosowana przemoc fizyczna, psychiczna lub gdy dziecko jest świadkiem przemocy w rodzinie należy porozmawiać z dzieckiem oraz porozmawiać z rodzicem/ opiekunem niekrzywdzącym ( przedstawić formę i okoliczności krzywdzenia, zaproponować wsparcie, poinformować o ustawowym obowiązku podjęcia interwencji prawnej, poinformować o placówkach świadczących pomoc, ustalić plan pomocy dziecku (patrz paragraf 6, punkt 3 a,b, c), ustalić kontrakt zawierający działania eliminujące nieodpowiednie zachowanie oraz konsekwencje gdy zaplanowane działania nie przyniosą efektu.-z dzieckiem i jego rodzicami/opiekunami informując ich o zaistniałej sytuacji oraz ustalając plan pomocy dziecku ( patrz pkt. 3).
Dyrektor musi uruchomić procedurę Niebieskiej Karty- wypełnić formularz NK- A, równolegle ( w przypadku zauważenie niewłaściwego wykonywania władzy rodzicielskiej) może złożyć wniosek do sądu rodzinnego o wgląd w sytuację rodzinną dziecka/ rodziny.
Po zakończeniu procedury dyrektor monitoruje sytuację.
- istnieje zagrożenia dobra dziecka ( zaniedbanie fizyczne, psychiczne, konflikty około-rozwodowe zagrażające dobru dziecka, niezaspokajanie podstawowych potrzeb dziecka, zaniedbanie, rodzic/ opiekun nadużywający substancji zmieniających świadomość). Należy postępować jak powyżej. Dodatkowo, w przypadku braku współpracy z rodzicem/ opiekunem można złożyć wniosek do sądu rodzinnego o wgląd w sytuację rodzinną dziecka/ rodziny( na mocy art. 572 k.p.c.)
- przestępstwa popełnionego na szkodę dziecka, dyrektor składa zawiadomienie na policję lub do prokuratury ( obowiązek wynika z art. 304 k.p.k.). Następnie należy wdrożyć zaplanowane działania oraz monitorować sytuację. W przypadku braku współpracy z rodzicem/ opiekunem można złożyć wniosek do sądu rodzinnego o wgląd w sytuację rodzinną dziecka/ rodziny( na mocy art. 572 k.p.c.), w innym wypadku należy zakończyć działania i monitorować sytuację.
§ 8
1) mniej niż 13 lat należy porozmawiać z osobami uwikłanymi w przemoc ( ze sprawcą przemocy, ze świadkiem przemocy oraz z ofiarą przemocy). Następnie należy porozmawiać z rodzicami/ opiekunami dzieci ( poinformować o zaistniałej sytuacji, ustalić plan pracy z dziećmi i ich rodzicami, spisać kontrakt z rodzicami/ opiekunami). Później należy wyeliminować zachowania niepożądane ( biorąc pod uwagę incydentalność, powtarzalność i nasilenie sytuacji przemocy, przeanalizować pozycję ofiary, sprawcy, świadków, w grupach rówieśniczych, zaplanować kontrakty plan pracy z grupą, wziąć pod uwagę środowisko rodzinne dziecka). Na sam koniec należy wdrożyć działania i je monitorować. W przypadku pożadanych skutków należy zakończyć działania i tylko je monitorować w przypadku braku ( braku współpracy z rodziną lub gdy sprawca przejawia demoralizację) należy złożyć wniosek do sądu o wgląd w sytuację dziecka i rodziny; ew. zmienić plan naprawczy.
2) od 13 do 17 lat, należy rozważyć czy sprawca dopuścił się czynu karalnego/ zabronionego? Jeżeli tak to w pierwszej kolejności dyrektor powiadamia policję lub sąd rodzinnego a następnie postępuje jak w przypadku osoby mającej mniej niż 13 lat.
3) powyżej 17 lat i sprawca dopuścił się czynu zabronionego/ karalnego dyrektor placówki składa zawiadomienie na policję lub do prokuratury ( obowiązek wynika z art. 304 k.p.k.), a następnie postępuje jak w podpunkcie pierwszym. W innym wypadku również jak w podpunkcie pierwszym.
§ 9
Rozdział VI
Zasady ochrony danych osobowych dziecka
§ 10
§ 11
Pracownik Szkoły może wykorzystać informacje o dziecku w celach szkoleniowych lub edukacyjnych wyłącznie z zachowaniem anonimowości dziecka oraz w sposób uniemożliwiający identyfikację dziecka.
§ 12
§ 13
Rozdział VII
Zasady ochrony wizerunku dziecka
§ 14
1.Szkoła, uznając prawo dziecka do prywatności i ochrony dóbr osobistych, zapewnia ochronę wizerunku dziecka.
§ 15
§ 16
§ 17
2. Wytyczne dotyczące publikowania wizerunków dzieci
(Na podstawie wytycznych Departamentu Ochrony Dzieci EFA dotyczących wykorzystywania wizerunków dzieci poniżej osiemnastego roku życia, WWW.thefa.com)
Rozdział VIII
Zasady dostępu dzieci do Internetu
§ 18
§ 19
§ 20
Rozdział IX
Monitoring stosowania Polityki
§ 21
Rozdział X
Przepisy Końcowe
§ 22
Załącznik nr 1. Oświadczenie Pracowników i Nauczycieli Szkoły o zapoznaniu się z POD
Załącznik nr 2. Ankieta monitorująca poziom realizacji Polityki Ochrony Dzieci
Załącznik nr 3. Karta Interwencji
Zał. 1
Rudno, dnia.....................................................
................................................................
Imię i Nazwisko
................................................................
Miejsce pracy
...............................................................
Stanowisko
OŚWIADCZENIE
Ja niżej podpisany oświadczam, że zapoznałem/łam się z Polityką Ochrony Dzieci przed krzywdzeniem obowiązującą w Szkole Podstawowej w Rudnie i przyjmuję ją do realizacji
..............................................................
podpis pracownika
Zał. 2
ANKIETA MONITORUJACA POZIOM REALIZACJI
POLITYKI OCHRONY DZIECI
1. Czy znasz dokument Polityka ochrony dzieci?
TAK/ NIE
2. Czy zapoznałeś się z treścią tego dokumentu?
TAK/ NIE
3. Czy stosujesz w swojej pracy Politykę ochrony dzieci?
TAK/ NIE
4. Czy w Twoim miejscu pracy według Twojej oceny przestrzegana jest Polityka Ochrony Dzieci?
TAK/ NIE
5. Czy zaobserwowałeś naruszenie Polityki w swoim miejscu pracy?
TAK/ NIE
6. Czy masz jakieś uwagi, poprawki do Polityki?
Jakie?..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
7. Jakie punkty/zagadnienia należałoby do niej włączyć? Dlaczego? Jakie regulacje proponujesz?
………………………………………………………………………………..…………………
…………………………………..………………………………………………………………
……………………………..……………………………………………………………………
.....................................................................................................
8. Czy jakieś punkty/zagadnienia należałoby usunąć? Jakie? Dlaczego?
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………..
9. Czy jakieś punkty/zagadnienia należałoby zmienić? Jakie? Dlaczego? W jaki sposób?
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
Zał. 3
KARTA Z PRZEBIEGU INTERWENCJI
Imię i nazwisko dziecka |
|
Przyczyna interwencji (forma krzywdzenia)
|
|
Osoba zawiadamiająca o podejrzewanym krzywdzeniu
|
|
Opis działań podjętych przez pedagoga/psychologa
|
Data :
|
Działania: |
|
Spotkania z opiekunem dziecka
|
Data:
Opis spotkania:
|
|
|
Forma podjętej interwencji (zakreślić właściwe) |
|
Dane dotyczące interwencji (nazwa organu do którego zgłoszono interwencję), data interwencji |
|
Wyniki interwencji, działania organów sprawiedliwości jakie instytucja uzyskała/ działania placówki/ działania rodziców |
Data: |
Działania:
|